Wednesday, 21 March 2012


Your generated text image




Resepi Kek Coklat cair yang mudah, best dan sangat sedap..wahh complete..betul..cubalah kalau tak caya..di cuaca yang panas sekarang nie, mungkin nak tukar selera kan..so trylah buat kek coklat ni..ada juga panggil kek coklat moist, kek coklat lembap atau kek coklat kukus..kalau sedap, boleh buat untuk makan di pagi raya.. hehe.. tp raye lmbt lg la..  sedap.. gerenti jiran-jiran anda pun nanti akan mintak resepi kek coklat ni sebab sedap..hehe..ok ni resepi cara nak buat kek coklat sedap dan mudah ni..
Ok ni resepi kek coklat cair kukus mudah dan best..
Bahan-bahan kek coklat:
  • 250gm Butter
  • 3/4 cawan gula
  • 4 biji telur
  • 2 cawan tepung gandum
  • 3/4 cawan serbuk kok
  • 1 cawan air atau susu cair
Bahan-bahan coklat cair atau topping
  • 1 sudu marjerin
  • 2-3 sudu susu pekat manis
  • 2-3 sudu serbuk kok
  • sedikit air
Cara buat kek coklat:
  1. 1. Bancuh serbuk kok dan air atau susu cair.
  2. 2. Pukul butter dan tambah gula sehingga kembang.
  3. 3. Masukkan telur sebiji demi sebiji. pukul lagi.
  4. 4. Masukkan tepung gandum selang-seli dengan bancuhan kok tadi sambil terus memukul.
  5. 5. Kukus 45 minit.
Cara buat coklat cair untuk topping:
  1. 1. Cairkan 1 sudu marjerin.
  2. 2. Masukkan susu pekat manis dan serbuk koko
  3. 3. Tambahkan sedikit air supaya tidak terlalu pekat
laparnye aku arinie.. lapar kek coklet.. dah lame x makan kek coklet.. 

No comments:

Post a Comment